تلفن گویا

تلفن گویا یک رابط خودکار میباشد که به تماس‌گیرندگان امکان میدهد تا در اول تماس تلفنی با یک سازمان تعامل داشته باشند . دستگاه های تلفن گویا معمولاً یک صدای ضبط شده را پخش می کنند و بعد امکان دارد گزینه های منو را ارائه دهند که در آخر تماس گیرندگان را به یک کارمند یا منو متصل می کند .

تلفن های گویا معمولاً در مراکز تماس استفاده می شوند ، محلی که آنها با توزیع کننده های تماس خودکار جهت مدیریت مسیریابی تماس ترکیب می شوند . با این حال ، استفاده از صدای تلفن گویا به مراکز تماس محدود نخواهد شد و آنها را می توان در هر نوع سازمانی که احتیاج به مطمئن شدن از هدایت تماس های تلفنی به مقصد صحیح دارد، استفاده کرد .

دستگاه های تلفن گویا از فناوری مدرن بهره بسیاری برده اند . از نسخه‌های اولیه برای ورودی تماس‌گیرنده استفاده می‌کردند ، یعنی تعاملات محدود به مواردی بود که تماس‌گیرندگان می‌توانستند با استفاده از صفحه کلید تلفن خود وارد کنند . امروزه هوش مصنوعی به تماس‌گیرندگان اجازه می‌دهد تا احتیاج های خود را به دستگاه‌های تلفن گویا که از تشخیص خودکار گفتار (ASR) بهره میبرند ، بگویند . اضافه بر این ، کاربران گوشی های هوشمند می توانند پیش از برقراری تماس از یک تلفن گویا تصویری جهت گفتن احتیاج های خود استفاده کنند .

سیستم صدای تلفن گویا فقط برای شرکت های بزرگ میباشد ؟

خیر ، اساسی ترین عملکردهای تلفن گویا این میباشد که به تماس گیرندگان خوش آمد می گوید ، احتیاج های آنها را پیدا می کند و به آنها کمک می کند تا به مقصد برسند . تقریباً هر کسب و کاری که تماس های ورودی دریافت می کند می تواند از این قابلیت ها بهره ببرد ، حتی اگر مرکز تماس نداشته باشد .

آنها می توانند از تلفن گویا به جای گیرندگان جهت انتقال تماس ها به کارکنان استفاده کنند . برای نمونه ، از هر کسی که با شماره تلفن اصلی تماس می‌گیرد ، امکان دارد تلفن گویا از او بخواهد که پسوند شخصی را که می‌خواهد با او صحبت کند وارد کند یا به سادگی نام کارمند را بگوید. یا منو می‌تواند از آنها بخواهد بخش مورد احتیاج خود را انتخاب کنند ، و تماس‌ها می‌توانند به یک خط عمومی در بخش انتقال داده شود .

منفعت های صدای تلفن گویا برای تمام شرکت ها

دستگاه های تلفن گویا می توانند برای هر عملیات اندازه ای سودمند باشند . همانطور که سازمان‌ها استفاده از قابلیت‌های صدای تلفن گویا را گسترش می‌دهند، میبایست توسعه متناظری از ویژگی هایی را که متوجه می‌شوند تجربه کنند .

صرفه جویی در هزینه نیروی کار با تلفن گویا بوجود می آید

حل و برطرف سوالات مشتریان در صدای تلفن گویا در مقابل داشتن کارمندانی جهت رسیدگی به آنها راه حل خیلی مقرون به صرفه تری میباشد . اضافه بر این ، زمانی که تلفن گویا داده‌ها را به عوامل ارسال می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد مراحل خاصی را دور بزنند ، این کار میانگین زمان رسیدگی و هزینه هر تماس را کاهش می‌دهد که در آخر هزینه‌های نیروی کار را کاهش می‌دهد . تطبیق هوشمندانه مشتری و کارمند هم این دو معیار را کاهش می دهد ، چون کارمندان واجد شرایط تر احتمالاً تعاملات را به نتیجه سریع تری خواهد رساند . در آخر ، برای کسب‌ و کارهای کوچکی که از یک کارمند جهت مسیریابی تماس‌ها استفاده می‌کنند ، خودکار کردن این فرآیند حداقل به آن‌ها اجازه می‌دهد این ساعات کار را دوباره به وظایف با ارزش افزوده زیاد تری اختصاص دهند .

− سیستم گویا بهبود تجربه مشتری را به وجود می آورد

دستگاه های تلفن گویا با طراحی خوب می توانند تجربه مشتری را از راه های مختلفی بهبود دهند . برای نمونه ، خیلی از مصرف کنندگان به داشتن گزینه هایی برای نحوه تعامل آنها با مشاغل اهمیت می دهند . منوهای تلفن گویا امکان انتخاب را برای مشتریانی فراهم می کند که می خواهند مشکلات ساده خود را برطرف کنند . اضافه بر این ، از آنجایی که تلفن گویا مسیریابی بهتری را ممکن می کند ، تماس گیرندگان با عاملی که تجربه رضایت بخشی را ارائه می دهد ، بیشتر مطابقت داده می شوند . همچنین ، زمانی که صدای تلفن گویا پوشش سلف سرویس 24 ساعته را ارائه می‌کند ، مشتریان از این که کسب‌ و کار همیشه در کنارشان میباشد ، احساس رضایت میکنند .

شرایط بهتر کارمندان در تلفن گویا

برای یک چیز ، مسیریابی هوشمندانه این احتمال را افزایش می‌دهد که کارمندان سوالاتی را دریافت کنند که واقعاً می‌توانند آن‌ها را برطرف کنند . همه می خواهند در شغل خود احساس شایستگی کنند ، پس این کار سبب افزایش رضایت کارگزاران خواهد شد . اضافه بر این ، وقتی دستگاه های صدای تلفن گویا وظایف ساده تری را انجام می دهند ، این کار مقداری از بار کارهای روزانه را از نمایندگان کم میکند . تماس‌هایی که به کارمندان می‌رسند پیچیده‌ تر خواهند بود ، و به کارمندان اجازه خواهند داد مهارت‌های حل مسئله خود را تمرین کرده و نشان دهند .

− وضوح بیشتر و سریع تر با سیستم تلفن گویا

خیلی از این قابلیت ها مثل پوشش 24 ساعته ، تطبیق بهتر کارمند به این معنی میباشد که سوالات مشتری سریعتر برطرف می شود . به مشتریان امکان می دهد مشکلات خود را برطرف کنند ، به خصوص بعد از ساعت کاری ، یعنی که تماس گیرندگان مجبور نمیباشند منتظر در دسترس شدن یک کارمند باشند . آنها می توانند خود خدمت کنند و در مسیر باشند . ولی برای مشتریانی که خواهان کمک کارمند میباشند ، مسیریابی هوشمندانه‌تر فعال‌شده توسط صدای تلفن گویا ، آن‌ها را با کارمندی مطابقت می‌دهد که به احتمال زیاد دارای صلاحیت‌ هایی میباشد که سبب وضوح سریع‌تر می‌شود .