خط تلفن ابری چی کار میکند

امروزه با خرید سرویس تلفن جدید به نام خط تلفن ابری می توانید دفترهای مجازی برای شرکت ها و موسسه های کسب و کار خود ایجاد کنید . این خطوط در واقعیت یک شماره تلفن ثابت می باشند که بر بستر اینترنت و بدون احتیاج به سیم کشی مخابراتی به وجود آمده میباشند و با داشتن این سرویس هیچ تماس از دست رفته ای ندارید .

خصوصیات خط تلفن ابری

  • برقرار کردن تماس های دو طرفه به طور هم زمان
  • قابلیت برقراری تماس در هر جای ایران
  • داشتن سیستم IVR و یا همان سامانه تلفن گویای مجازی
  • قابلیت ایجاد کانال های بسیار با توجه به درخواست ها
  • امکان گزارش تماس ها به صورت لحظه ای و آنی در بخش مدیریت از طریق پیامک

تفاوت شماره تلفن ابری با تلفن ثابت

یکی از تفاوت های واضح خط تلفن ثابت این میباشد که این خطوط بر روی خطوط تلفنی مخابرات ایجاد می شوند . خط تلفن ثابت به یک مکان خاصی محدود می باشد و وقتی می توانید جهت رسیدگی به کارهای خود از آن استفاده کنید که در همان مکان مورد نظر باشید .

اگر مقداری صبر کنید به طور قطع این موضوع را متوجه خواهید شد که این محدودیت و یا نقطه ضعف با کسب و کارهای امروزه که همیشه در حال حرکت و تغییر و تحول میباشد ، متناقض می باشد و در این مرحله میباشد که شماره تلفن ابری وجود آن جهت کمک به کسب و کارها احساس می شود و آنی وارد عمل می شود . این خطوط همان طور که گفته شد بر پایه اینترنت می باشد و به یک مکان برخلاف خط تلفن ثابت تعلق نخواهد شد ؛ به این معنا که شما با داشتن یک مرکز تلفن ابری از همه سرویس های خدمات دفتر کار اینترنتی صاحب شماره تلفن بهره مند خواهید شد و در هر کجای دنیا قرار دارید می توانید از خدمات آن بهره ببرید . این خدمات شامل فکس به صورت اینترنتی و حتی صندوق صوتی می باشد که آن ها را می توانید بر روی خطوط مرکز تلفن ابری دریافت کنید .

مزیت های خرید شماره تلفن ابری

خط تلفن ابری با رسیدگی به امور کسب و کار ها برای صاحبان شرکت ها و موسسات دارای یکسری مزایا می باشند که در ادامه بررسی میکنیم :

  • داشتن امنیت در برقرار کردن تماس ها ی دریافتی
  • قابل اعتماد و اطمینان میباشند.
  • دارای سیستم کاربر پسند
  • دسترسی به نرم افزارهای به روز
  • دارای پشتیبانی دائمی و همیشگی
  • هیچ گونه احتیاجی به حضور مهندس IT و راه اندازی فیزیکی نخواهد بود .
  • به سخت افزار خاصی احتیاجی ندارد که در پی آن به نگهداری احتیاج پیدا کند.
  • جهت راه اندازی، احتیاجی به کابل کشی، سرور و … نمی باشد
  • هزینه خط تلفن ابری خیلی مناسب می باشد.
  • قابلیت چندین تماس به صورت هم زمان و بدون اشغال شدن خط
  • مالکیت همیشگی خطوط تلفن ابری
  • داشتن شماره گیری سریع
  • دارای کیفیت صدای بالا در مکالمات
  • امکان جا به جایی جغرافیایی وجود خواهد داشت .
  • قابل نصب و راه اندازی بر روی گوشی تلفن همراه، لب تاب و تلفن های IP
  • اطلاعات و تماس های خروجی و ورودی بر روی فضای اینترنتی و ابری است .

شماره تلفن ابری برای چه مشاغلی مناسب میباشند

یک خط تلفن ابری برای مشاغلی که در سطح کوچک تا متوسط میباشند ، خیلی مناسب می باشد و می تواند دسترسی به منابع محدود IT را به راحتی ممکن کند که علت آن می تواند به خاطر این باشد که برنامه این سرویس به وسیله شخص ثالث راه اندازی و مدیریت می شود . هر فردی می تواند یک تلفن ابری پیاده سازی کند و به همین علت به عنوان یک انتخاب مطلوب در سال های بعد برای موسسات و شرکت های کوچک است .

شرکت ها و موسسات متوسط هم به علت تسهیل در اجرا و منعطف بودن آن ، با تیم فناوری اطلاعات می توانند از ویژگی های و خوبی های این خطوط استفاده کنند . به این صورت که با خریداری شماره تلفن ابری سبب می شود که دست یابی به منابع ارزشمند IT برای پروژه ها و برنامه های دیگر آسان تر شود و به عنوان کلیدی در استراتژی کلی تجارت از آن گفته می شود .