سامانه تلفن گویا ، یک سرویس ارتباط با مشتری میباشد که سال هاست در سیستم تلفنی شرکت های بزرگ جهت بالابردن کیفیت تعامل با تماس گیرندگان و مزایای بسیار دیگر استفاده می شود . مدیریت و هدایت تعداد زیاد تماس ها دغدغه ی خیلی از کسب و کار ها میباشد که با راه اندازی سامانه تلفن گویا ، می توان این مسئله را کنترل کرد و همینطور از بقیه مزایای این سیستم بهره برد .

قابلیت های کلیدی سامانه تلفن گویا

به طور معمول ، تلفن گویا توسط شرکت ها یا مراکز تماس جهت مسیریابی تماس ها بر اساس انتخاب های انجام شده توسط تماس گیرنده استفاده می شود . بدین روش که سامانه فهرستی از عملیات و خدمات قابل انجام ، ارائه می دهد و از مخاطب می خواهد جهت کار مورد نظر خود ، کلیدی را فشار دهد تا به بخش مورد نظر هدایت شود .

از طریق این انتخاب‌ها ، می‌ تواند تعیین کند که تماس‌گیرنده قصد دارد با بخش حسابداری ، تیم پشتیبانی فنی تماس بگیرد یا صرفاً می‌خواهد با یک اپراتور انسانی گفتگو کند . همچنین در صورتی که شرکت دارای شعب مختلف باشد ، می توان با تلفن گویا تماس گیرندگان را به شعبه هدف متصل کرد .

اپراتوری خودکار

اپراتوری خودکار ، همان مدیریت تماس های ورودی میباشد . تماس گیرنده با فشردن یک عدد به مقصد مورد نظر متصل و هدایت خواهد شد . این قابلیت تاثیر مثبتی در صرفه جویی زمان دارد و همچنین سبب خواهد شد که تماس بدون اتلاف وقت به اپراتوری متصل شود که در زمینه ی مورد نظر تماس گیرنده ، اطلاعات کافی دارد و احتمال اینکه تماس گیرنده در اولین تماس خود، تجربه ی خوبی کسب کند ، بالا می رود .

اطلاع رسانی هوشمند

سامانه تلفن گویا 24 ساعته و همه روزه ، جهت ارائه اطلاعاتی مثل تبلیغات ، ساعات کاری مجموعه ، زمان استراحت ، آدرس مجموعه ، بروزرسانی‌ ها یا بقیه اطلاعات مهم استفاده می‌ شود . برای نمونه به تماس‌ گیرندگان اطلاع خواهد داد که سیستم تماس‌ ها را ضبط می‌ کند و از آن ها خواهد پرسید قصد ادامه دادن دارند یا نه .

ویژگی راه اندازی سامانه تلفن گویا

منشی گویا به طور سنتی ، فقط جهت سازماندهی صف انتظار در مراکز تماس استفاده می شد . با این حال ، سیستم‌ های تلفن گویا از وقتی که برای اولین بار توسعه پیدا کردند تا به الان ، راه درازی را پیموده‌اند و اکنون بیشتر برای اتوماسیون فرآیند های ساده و ارائه گزینه‌ های متفاوت به تماس‌ گیرندگان استفاده می‌ شوند .

هدایت تماس گیرندگان حتی بعد از پایان ساعات کاری و در روز های تعطیل .
پیشرفت خدمات رسانی به مشتریان با مسیریابی هوشمند و اتصال به اپراتور متخصص .
پخش پیام های از قبل تعیین شده جهت تماس های خارج از ساعات کاری یا زمان های استراحت.
سرعت و دقت بیشتر در پاسخگویی تماس ها و هدایت موثر آن ها و در نتیجه بالا رفتن سطح فروش.
پایین آمدن هزینه های استخدام نیروی انسانی و بهبود کارایی اعضا با اختصاص وظایف معنا دار تر به آن ها.
امکان هدایت مشتریان به شماره تلفن همراه یا تلفن ثابت در محلی دیگر در زمانی که اپراتور داخل مجموعه نمیباشد .
بهبود ارائه خدمات با آنالیز مداوم تماس ها و شناخت مناسب تر مشتریان و نظرسنجی های پس از تماس و در آخر افزایش رضایت مشتریان.